Osoby aktywne fizycznie – czy odżywki na masę można bez obaw zażywać?

Osoby aktywne fizycznie – czy odżywki na masę można bez obaw zażywać?

Udając się na siłownię, duża grupa osób stawia przed sobą jasno określony cel: zbudowanie wyraźnie widocznych mięśni. Aby osiągnięcie celu było możliwe, niezbędna jest odpowiednia dieta, ale także właściwie wybrane ćwiczenia.

umięśniony mężczyzna

Autor: Butz.2013
Źródło: http://www.flickr.com

Zestaw prawidłowych ćwiczeń na masę powinien składać się z ćwiczeń na klatkę, brzuch, triceps, plecy, barki i nogi. Jest to tak zwany trening o charakterze systemowym. Nie wolno jednak zapominać, że proces budowania masy polega na połączeniu odpowiednio dobranych ćwiczeń z prawidłowo zbilansowaną dietą. Dieta ta musi być tak ustalona, aby podkręcała tempo budowy mięśni. Podstawą tej diety (wczasy z dietą dąbrowskiej) są węglowodany i białka. Dieta [bezglutenowe ziarna] na masę nie może zawierać nadmiernej ilości tłuszczu. Osoby, które zdecydują się wprowadzić do diety nadmierną ilość tłuszczu będą mogły ćwiczyć krócej. Nie wszyscy, których celem jest zbudowanie ładnych mięśni potrafią właściwie skomponować swoją dietę. Organizm ma więc zbyt mało składników, z których może w szybkim tempie zbudować mięśnie – sprawdź odżywki na masę – Giełda Suplementów. Dobrym wyjściem z takiej sytuacji okazują się więc być odżywki na masę. Dostępne w sklepach odżywki na masę zawierają właściwie dobraną ilość węglowodanów i protein, a do tego są wzbogacone o witaminy i składniki mineralne. Trzeba jednak wiedzieć, że nawetdoskonałej jakości suplement diety nie zastąpi właściwego sposobu odżywiania się i treningu, może tylko te procesy wspomóc.

Jednym z najczęściej zażywanych suplementów diety, które mają wesprzeć budowę ładnych mięśni jest białko serwatkowe. Aby uzyskać oczekiwany efekt, po białko serwatkowe należy sięgać trzy razy w ciągu dnia. Pierwszą porcję należy wypić od razu po rozpoczęciu dnia, kolejną przed rozpoczęciem treningu, a ostatnią na zakończenie treningu.

suplementy diety na masę

Źródło: fbb.pl

Można stosować nie tylko białko serwatkowe, ale również białko kazeinowe. Ten rodzaj białka zażywa się dwa razy w ciągu dnia. Pierwszy raz zażywa się je po wysiłku fizycznym, następny raz przed pójściem spać. Razem z białkiem serwatkowym zaleca się zażyć również glutaminę. Stosując glutaminę, później pojawi się zmęczenie. Zażywa się ją także przed i po ćwiczeniach. To tylko wybrane suplementy diety – , które mogą wspomóc budowanie masy mięśniowej. Nie mogą one pod żadnym pozorem zastępować dobrze zbilansowanej diety oraz treningu sportowego.

Comments are closed.