Jak przyszykować się do wypadu na stok?

Jak przyszykować się do wypadu na stok?

Zadowolenie z praktykowania sportów śnieżnych to możliwość ich uprawiania w sposób bezpieczny. Nasza wydolność cielesna ma niebagatelny wpływ na poziom bezpieczeństwa. Osoba niedostatecznie przyszykowana do sezonu narciarskiego, tak starsza jak też młodsza wiekiem, stwarza niebezpieczeństwo nie tylko dla własnego zdrowia, ale też pośrednio dla drugich narciarzy.

wyjazd na deskę i na narty do Włoch

Autor: http://sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu
Generalnie jednostki, które prowadzą siedzący tryb życia, muszą bezwzględnie podnieść poziom aktywności fizycznej już w czasie jesiennym. Jeśli było to nierealnym, co najmniej na około 7-10 dni przed przewidywanym wypadem można wykonać serię intensywnych treningów fizycznych takich jak przykładowo bieg „z góry” najodpowiedniej ze stromego spadku, zbieganie po schodkach, podskoki do całkowitego przysiadu, przeskoki jednonóż przez przeszkodę (przykładowo ławeczkę).

W czasie jazdy na nartach, dla bezpieczeństwa, należy pamiętać o rozumowym doborze długości jazdy jak też przerw wypoczynkowych. Jeśli są to zorganizowane wyjazdy na narty nie powinno być z tym kłopotu – . Powinniśmy wiedzieć, że procesy odnowy najintensywniej przebiegają na początku wypoczynku, toteż korzystniej jest zatrzymywać się częściej na krótszy czas, aniżeli rzadziej na dłuższy moment. Niezwykle istotnym kłopotem, towarzyszącym każdej aktywności cielesnej jest odwodnienie, mające niezmiernie ogromny wpływ na pułap wydolności fizycznej. Ubytek masy ciała o zaledwie 2% z przyczyny odwodnienia, sprawia zmniejszenie zdolności wysiłkowych o blisko 20%. Żeby zapobiec negatywnym skutkom odwodnienia powinniśmy spożywać płyny częstokroć, zanim pojawi się uczucie pragnienia. W warunkach ujemnej temperatury bardzo dobrym napojem będzie gorąca herbatka z cytryną. Bez względu na to czy będą to narty we Włoszech – narty we włoskich alpach czy też w naszym kraju – istotny jest właściwy dobór sprzętu.

Comments are closed.