Suplementacja dla początkujących kulturystów

Suplementacja dla początkujących kulturystów

Większość osób ma błędne rozumowanie na temat suplementacji. Ogromnie często zdarza się tak, iż ludzie jeżeli już układają dietę, to wpierw kupują odżywki, natomiast dopiero potem frapują się jak będą jadać.
Otóż akcentuję, że odżywki są jedynie dodatkiem do należytego żywienia każdego sportsmena, a szczególnie kulturysty.

siłownie

Autor: Dawn
Źródło: http://www.flickr.com
Z drugiej zaś strony, są dodatkiem na tyle korzystnym i ważnym, iż warto poświęcić im osobny temat. Stała suplementacja komponuje się przede wszystkim z kompleksów witaminowo – minerałowych. Jak zapewne wiadomo bez minerałów i witamin nie można prawidłowo działać. Są sterownikami przebiegów metabolicznych odbywających się w naszym ciele. Są to związki egzogenne, a więc takie, których nie jesteśmy w stanie samodzielnie syntetyzować, zatem powinniśmy przyjmować je wraz z jedzeniem lub w formie proszku. Przyjmować je najlepiej zaraz po pierwszym posiłku. Musimy oczywiście mieć na względzie, iż osoby czynnie praktykujące sport mają o wiele większe zapotrzebowanie na witaminy. Z kolei jeśli nie dostarczymy odpowiedniej liczby pod kątem zapotrzebowania na te substancje, to można doprowadzić do osłabienia muskułów – .
dieta

Autor: scott
Źródło: http://www.flickr.com
malunek - sklep

Autor: Daniel Jolivet
Źródło: http://www.flickr.com

Kolejnym elementem ciągłej suplementacji jest odżywka białkowa. Białkowe odżywki służą naszym mięśniom do zahamowania katabolizmu jak też uzupełnienia proteinowego bilansu. Niekiedy przykładowo po treningu są wyjątkowo celowe, bo potrzebujemy wyłącznie tego składnika do konstruowania muskułów i to w szybkim tempie – nie przegap

BBCAA, innymi słowy aminokwasy o drzewiastych łańcuchach są częstym składnikiem suplementów dla kulturystów. Serwowane razem z węglowodanami zmniejszają ilość tkanki tłuszczowej, a równolegle nie oddziałują na wydolność fizyczną.
Comments are closed.