Jumping fitness – reguły, rezultaty i przeciwwskazania

Jumping fitness – reguły, rezultaty i przeciwwskazania

W naszej ojczyźnie zajęcia na trampolinie, a więc jumping fitness, dopiero pomału stają się modne. Coraz to więcej klubów fitness wdraża do swej oferty tego wariantu ćwiczenia.

producent trampolin

Autor: Jon Candy
Źródło: http://www.flickr.com
Jumping fitness to tak zwany trening kardio, polegający na treningu na jednoosobowej trampolinie przeprowadzanych w rytm muzyki. Ćwiczenia mogą być dosyć spokojne, polegające na delikatnym kołysaniu się na przyrządzie, bez wybijania się w górę lub podwyższające tętno (chód w miejscu albo taniec). Mogą również polegać na skakaniu (obydwie stopy odłączają się od trampoliny), podczas którego wzmacniają się mięśnie brzucha, nóg oraz pośladków. Dzięki możliwościom zastosowania wielu ruchów jak też technik jumping fitness zapewnia wszechstronny trening całego ciała (zmuszając muskuły, zwłaszcza głębokie, do szybkich skurczów), zaś miękka nawierzchnia trampoliny gwarantuje amortyzację (w odróżnieniu od twardej ziemi), z tej przyczyny nie obCiąża za bardzo stawów.
Sama trampolina musi być mocna a także stateczna. Producent trampolin proponuje trampoliny w kształcie sześciokąta foremnego o przekątnej 132 cm, całość waży 12kg oraz może utrzymać obciążenie aż do 120 kg. Na dodatek do skoczni przymocowana jest rączka, pozwalająca utrzymać równowagę. Ćwiczenia na trampolinie to na pewno bardzo interesująca opcja dla tych, którym znużyły się zwykłe treningi i potrzebowaliby przy okazji aktywności fizycznej świetnie się bawić.

Jumping fitness ma wiele zalet, jednak należy pamiętać, że badania tyczące się wpływu owego rodzaju ćwiczeń na nasz organizm wciąż trwają. Wielkim minusem jest fakt, że na razie mało klubów fitness oferuje tego typu treningi, a jeżeli już gdzieś się pojawią to są stosunkowo drogie.
Comments are closed.