Czym jest triathlon i jak się dobrze przygotować do zawodów?

Czym jest triathlon i jak się dobrze przygotować do zawodów?

Osoby uwielbiające sport często stawiają przed sobą stale wyższe poprzeczki. Nie jest wystarczający dla nich już sam wysiłek fizyczny, pragną rywalizować z innymi i osiągać coraz to lepsze wyniki. Można się w związku z tym spodziewać, iż osoba zaczynająca własną przygodę przykładowo z bieganiem, za pewien czas będzie chciała wziąć udział w długim biegu na czas. Połączenie wysiłku fizycznego z rywalizowaniem jest bowiem o wiele ciekawsze. Niektórym już nie wystarczy tylko jedna forma sportu i po czasie poszukują czegoś więcej. Taką interesującą odmianą może być na przykład triathlon.

trening

Autor: + Rainbow +
Źródło: http://www.flickr.com
Jest to bardzo wszechstronna dyscyplina, która wymaga wiele wysiłku. Triathlon nazywany inaczej trójbojem to połączenie pływania, jeżdżenia na rowerze oraz pływania. W Polsce jest sporo amatorów tego sportu, z tego też problemu możemy z powodzeniem znaleźć miejsca, w których rozgrywane są takie konkurencje zarówno na szczeblu zawodowym jak i amatorskim. Jeżeli chodzi o triathlon trening jest tu niesamowicie istotny. Trzeba poświęcić na coś takiego bardzo dużo czasu przez wzgląd na to, że mamy do czynienia nie z pojedynczą, lecz z trzema dyscyplinami. W jaki sposób najlepiej przygotować się do tego typu zawodów? Dowiedz w tym miejscuj

Należy wiedzieć, iż tego typu treningi zajmują niesamowicie dużo czasu. Sporo także zależy od tego, na jaki dystans chcemy się zdecydować. Nie ma sensu od razu porywać się na wstępie na Ironmana, lepiej zamiast tego sprawdzić się w trasie standardowej, albo sprinterskiej. Z czasem można stawiać sobie poprzeczkę oczywiście wyżej. Co ważne trzeba mieć świadomość swoich słabości oraz je najbardziej trenować. To okaże się naszym kluczem do osiągnięcia czegoś. Jeśli uda nam się podciągnąć z rzeczy, które sprawiają nam trudność to również ten ostateczny wynik okaże się lepszy. Jeśli chcemy podwyższać naszą wytrzymałość warto poćwiczyć interwały. Jeśli sporym problemem jest poziom siły, to warto poćwiczyć masę. Dobre jest wbieganie lub też jeżdżenie pod górę, albo też pływanie w wodzie, w której musimy się zmagać z falami.

ćwiczenia

Autor: Erik Nomm
Źródło: http://www.flickr.com
Trzeba wyznaczyć sobie plany treningowe na dłuższy okres, z nastawieniem na przygotowanie się bardziej na zawody, na jakich w największym stopniu nam zależy np. . Dobrze będzie posłużyć się kalendarzem i rozpisać sobie dane miesiące, tygodnie oraz dni w taki sposób, żeby wiedzieć ile mamy czasu i jak intensywnie musimy trenować. Mierzmy siły na zamiary i zakładajmy sobie racjonalne cele. To znaczy nie decydujmy się po miesiącu treningów na dystans bardzo duży, może nas to jedynie zrazić.
Comments are closed.