Spóźniony lot a prawa klienta

Spóźniony lot a prawa klienta

Gdy rezerwujemy lot ze sporym wyprzedzeniem liczymy na to, że nie będzie żadnego opóźnienia. Zresztą, gdy sytuacja zmusza nas do tego, by kupić bilet w ostatniej chwili, to też wolelibyśmy dotrzeć w jakieś miejsce bez opóźnień. Tak, więc, kiedy dochodzi do tego, że jest opóźniony lot odszkodowanie jest standardem, o którym niestety nie każdy o tym wie. Linie lotnicze same nie dają odszkodowań trzeba się o nie upomnieć.

samolot przed lądowaniem

Autor: Mark Harkin
Źródło: http://www.flickr.com
Jednak, kiedy nasz lot będzie opóźniony o 2 albo 4 godziny (w zależności od ilość kilometrów) powinniśmy zostać poinformowani o tym, dlaczego jest opóźnienie.

Namawiamy – naciśnij tutaj przenośnik rolkowy grawitacyjny i przenieś się na kolejną naszą witrynę. Na niej czekają na Ciebie nowe i interesujące informacje.

Jeśli okaże się, że samolot miał usterkę i musiał wylądować na innym lotnisku, to linie lotnicze muszą do zorganizowania alternatywnego dotarcia do wybranych przez nas miejsc. Bywa, że pogoda nie pozwalają na rozpoczęcie lotu, a jak wszystkim wiadomo bezpieczeństwo pasażerów linie lotnicze jest najważniejsze.

Możemy domagać się zwrotu kosztów za bilet, jeśli takowe otrzymamy nie możemy mieć już żadnych roszczeń względem stworzenia nam środka zastępczego, który pomoże nam dostać się do wybranego miejsca. Jednak, jeżeli nie otrzymaliśmy zwrotu kosztów, to możemy nawet domagać się zorganizowania nam bezpłatnego noclegu za niedogodności, jakie nas spotkały. Linie lotnicze powinny również zadbać o napoje i przekąski, kiedy opóźnienie się przeciąga, a pasażerowie czekają w hali odlotów.

Warto pamiętać o swoich prawach

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że za opóźniony lot odszkodowanie nam się należy. Oczywiście część osób powie, że najważniejsze jest to, że dotarli na miejsce cali i zdrowi, choćby nawet z pięciogodzinnym opóźnieniem. Ale jak doskonale wiemy, czas to pieniądz i są ludzie, dla których czasem i dwie godziny opóźnienia zupełnie krzyżują istotne plany (sprawdź odszkodowanie za opóźniony lot).

Port lotniczy

Autor: blu-news.org
Źródło: http://www.flickr.com
Tak, więc linie lotnicze powinny pamiętać, że pasażerowie mają większą świadomość tego, jakie posiadają prawa. Nie może tak tak się zdarzyć, że pasażerowie trzymani są w niepewności i gdy kończy się dwugodzinne czekanie na samolot, ogłasza się info, że jeszcze dwie godziny należy poczekać. Dlatego tak istotne jest, by poznać się ze swoimi prawami, by potem móc ich dochodzić.

Nie zwlekaj! Prosimy – kliknij w hiperłącze i czytaj do woli. Opublikowaliśmy tam dla Ciebie sporo ciekawych artykułów.

Nie ma sensu oczywiście z nikim wykłócać, ale na pewno trzeba przedstawić informacje, że linie lotnicze poza tym, że powinny nas bez szwanku przetransportować z punktu A do punktu B to mają względem swoich pasażerów, kiedy dochodzi do opóźnienia, również inne obowiązki.

Comments are closed.