Jakie są tajemnice skutecznych treningów na szczupłe i umięśnione nogi

Jakie są tajemnice skutecznych treningów na szczupłe i umięśnione nogi

Silne i zgrabne nogi to marzenie wielu osób borykających się ze słabą kondycją oraz mniejszą albo większą otyłością. Na szczęście w dwudziestym pierwszym wieku jest cenionych niezwykle sporo efektywnych ćwiczeń na uda i łydki – zarówno na spalanie tłuszczu w okolicach ud, jak i zwiększenie wytrzymałości mięśni łydek. Na pewno warto mieć na uwadze, że nawet najskuteczniejszy trening nóg musi iść w parze z właściwą dietą – szkoda tracić rezultaty poniesionego wysiłku z przyczyny zwykłych błędów żywieniowych.

trening na siłowni

Autor: Gary Bembridge
Źródło: http://www.flickr.com
Trening nóg – fachowi trenerzy radzą – może być robiony w domu bądź w ogólnodostępnych siłowniach, warto tam się wybrać choćby parę razy, aby poznawać sporo interesujących typów ćwiczeń, zmotywować się oraz poznać opinię profesjonalnych trenerów. Efekty z pewnością spodobają się po regularnych i znakomicie dostosowanych ćwiczeniach i przyniosą korzyści w postaci znacznie korzystniejszego samopoczucia.

Trening nóg koniecznie należy zacząć od niezłej rozgrzewki – pomoże to w uniknięciu tzw. zakwasów, jakie skutkują opóźnioną bolesnością nóg. Ćwiczenia zawsze powinny być przystosowane do możliwości osoby ćwiczącej i należy po nich udawać się się na przynajmniej krótki odpoczynek – inaczej postęp chudnięcia oraz wzmacniania mięśni może zostać za wcześnie zahamowany z przyczyny przetrenowania nóg. Tym sposobem rezultaty będą także widoczne na dłużej.

Jeżeli interesuje Cię ciąg dalszy plecaki 25l tego tematu zachęcamy do następnego artykułu, który znajduje się pod poniższym linkiem. Tam odejdą wszelkie Twoje rozterki.

Urozmaicanie treningu, zwłaszcza w postaci systematycznych wędrówek i wyjazdów po górach, to doskonały pomysł pod względem dbałości o sylwetkę i wytrzymałość – warto doświadczyć tego samemu. Jak powszechnie wiadomo, sport to samopoczucie – nie ma nic korzystniejszego na polepszenie sobie samopoczucia , a także pozbycie się brzydkiego cellulitu oraz wygładzenie rozstępów.

Planując trening nóg wato uwzględnić dużo rodzajów ćwiczeń – od zwykłych przysiadów aż po bieganie, używanie suwnicy, step oraz różne ćwiczenia aerobowe. Mnóstwo poglądowych ćwiczeń z filmikami i ilustracjami można bez problemu odnaleźć na stronach internetowych; ich używanie w domu bez wątpienia spowoduje, że w trakcie długiej wędrówki bądź wizyty na siłowni uzyskanie o wiele lepszych rezultatów będzie łatwiejsze.

W celu uzyskania doskonalszej motywacji bardzo rekomendowane są ćwiczenia z miłymi i towarzyskimi osobami, przykładowo z rodziną – jeśli mają one pewne doświadczenie z ćwiczeniami, szybciej również te osoby dostrzegą możliwe błędy mogące wpływać na efektywność treningu lub bezpieczeństwo. Warto często dopasować ilość powtórzeń do upragnionego celu – nieco inaczej przebiegają treningi dla osób borykających się z dodatkowymi kilogramami, a inaczej dla ludzi pragnących pięknie wyrzeźbić nogi.

Comments are closed.