Jakie są tajemnice skutecznych treningów na szczupłe i umięśnione nogi

Jakie są tajemnice skutecznych treningów na szczupłe i umięśnione nogi

Silne i zgrabne nogi to marzenie wielu osób borykających się ze słabą kondycją oraz mniejszą albo większą otyłością. Na szczęście w dwudziestym pierwszym wieku jest cenionych niezwykle sporo efektywnych ćwiczeń na uda i łydki – zarówno na spalanie tłuszczu w okolicach ud, jak i zwiększenie wytrzymałości mięśni łydek. Na pewno warto mieć na uwadze, że nawet najskuteczniejszy trening nóg musi iść w parze z właściwą dietą – szkoda tracić rezultaty poniesionego wysiłku z przyczyny zwykłych błędów żywieniowych.

trening na siłowni

Autor: Gary Bembridge
Źródło: http://www.flickr.com
Trening nóg – fachowi trenerzy radzą – może być robiony w domu bądź w ogólnodostępnych siłowniach, warto tam się wybrać choćby parę razy, aby poznawać sporo interesujących typów ćwiczeń, zmotywować się oraz poznać opinię profesjonalnych trenerów. Efekty z pewnością spodobają się po regularnych i znakomicie dostosowanych ćwiczeniach i przyniosą korzyści w postaci znacznie korzystniejszego samopoczucia.

Trening nóg koniecznie należy zacząć od niezłej rozgrzewki – pomoże to w uniknięciu tzw. zakwasów, jakie skutkują opóźnioną bolesnością nóg. Ćwiczenia zawsze powinny być przystosowane do możliwości osoby ćwiczącej i należy po nich udawać się się na przynajmniej krótki odpoczynek – inaczej postęp chudnięcia oraz wzmacniania mięśni może zostać za wcześnie zahamowany z przyczyny przetrenowania nóg. Tym sposobem rezultaty będą także widoczne na dłużej. Urozmaicanie treningu, zwłaszcza w postaci systematycznych wędrówek i wyjazdów po górach, to doskonały pomysł pod względem dbałości o sylwetkę i wytrzymałość – warto doświadczyć tego samemu. Jak powszechnie wiadomo, sport to samopoczucie – nie ma nic korzystniejszego na polepszenie sobie samopoczucia , a także pozbycie się brzydkiego cellulitu oraz wygładzenie rozstępów.

Planując trening nóg wato uwzględnić dużo rodzajów ćwiczeń – od zwykłych przysiadów aż po bieganie, używanie suwnicy, step oraz różne ćwiczenia aerobowe. Mnóstwo poglądowych ćwiczeń z filmikami i ilustracjami można bez problemu odnaleźć na stronach internetowych; ich używanie w domu bez wątpienia spowoduje, że w trakcie długiej wędrówki bądź wizyty na siłowni uzyskanie o wiele lepszych rezultatów będzie łatwiejsze.

W celu uzyskania doskonalszej motywacji bardzo rekomendowane są ćwiczenia z miłymi i towarzyskimi osobami, przykładowo z rodziną – jeśli mają one pewne doświadczenie z ćwiczeniami, szybciej również te osoby dostrzegą możliwe błędy mogące wpływać na efektywność treningu lub bezpieczeństwo. Warto często dopasować ilość powtórzeń do upragnionego celu – nieco inaczej przebiegają treningi dla osób borykających się z dodatkowymi kilogramami, a inaczej dla ludzi pragnących pięknie wyrzeźbić nogi.

Comments are closed.