Trening powinien być efektywny

Trening powinien być efektywny

Sport to samo zdrowie, lecz dla większości osób podejmujących wysiłek fizyczny niezwykle istotne są efekty. Jeżeli nie ma ich w niedługim czasie, nie jest łatwo znaleźć następne pokłady motywacji do dalszych ćwiczeń. Ciągle trafiają się nowe zestawy treningowe, jakie u jednych się sprawdzają, u innych w każdym razie korzystniejszy okazuje się trening obwodowy.

trening

Autor: Jordan – Star Fitness
Źródło: Jordan – Star Fitness
W sieci możemy odnaleźć dużo zdjęć, jakie pokazują doskonałe efekty osób trenujących w ten sposób. Ćwiczenia są różnorodne, więc nie nudzimy się podczas ich wykonywania, co jest niesamowicie ważne dla naszej psychiki.

Pomocne są z pewnością wskazówki trenera, choć mnóstwo wskazówek odnajdziemy na stronach internetowych. Istotny jest tu rozwój wszystkich najistotniejszych grup mięśniowych. Kolejna zaleta treningu obwodowego jest szybkie spalanie kalorii. Nieustannie zwiększa się nasza wytrzymałość, gdyż to jest najważniejszy rezultat ćwiczeń treningu obwodowego. Łączenie różnorodnych, ogólnorozwojowych ćwiczeń zapewnia wysoki poziom satysfakcji.

Trening obwodowy może nas doprowadzić do sukcesu

Sporą zaletą, jaką wyróżnia się trening – przeskocz wróć – obwodowy, jest jego niesamowita różnorodność i możliwość prędkiego dostosowania do osobnych potrzeb oraz wszelkich preferencji. Samodzielnie możemy wybierać około dziesięciu ćwiczeń, jakie już w niedługim czasie staną się naszymi ulubionymi. Każde powtórzenie trwa blisko minuty, dlatego czas treningu tak szybko mija. W czasie treningu obwodowego nie są wskazane wszelkie przerwy, ponieważ to ma to negatywny wpływ na jego efektywność. Wypoczynek przewidziany jest po zakończeniu danego obwodu.

trening obwodowy

Autor: David Huang
Źródło: http://www.flickr.com
Spalanie kalorii odbywa się tu na wysokim poziomie, co jest nadzwyczaj motywujące dla osób z początku opornych. Niekwestionowanym plusem takiego treningu jest też to, że jest darmowy, to znaczy, że możemy wykonywać go w domu bez dodatkowych sprzętów. Warto zapoznać się ze wszystkimi oferowanymi ćwiczeniami, by wybrać spośród nich coś perfekcyjnego dla siebie.

W pierwszym tygodniu treningu wykonuje się jeden obwód ćwiczeń, z każdym dalszym tygodniem powinno się dodawać kolejny. Ta prosta reguła jest drogą do osiągnięcia pożądanych efektów.

Comments are closed.