Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa

Nie istnieje dzisiaj efektywnego marketingu bez profesjonalnej fotografii. Porządne i sugestywne fotografie to podstawa, jeśli musimy stworzyć folder dla agencji turystycznej, czy lookbook najnowszej kolekcji obuwia. W jaki sposób wybrać właściwego fotografa?

Zanim zarządzimyintensywne poszukiwania, trzeba wiedzieć, czego oczekujemy. Nawet profesjonalny fotograf nam nie poradzi, jeśli nie mamyposiadamy własnej koncepcji. Dopiero wówczas możemy zasięgnąć porady fachowca. Wartościowegofotografa poznamy wówczas, gdy nie będzie nam narzucał swojego przekonania, a jedynie udoskonali nasz pomysł. Jeżeli bowiem ślepo pójdziemy za fotografem, możemy dostać zdjęcia, które zdecydowanie nie odpowiadają naszym wymaganiom, co w rezultacie wiąże się ze zmarnowanymi funduszami. Wiemy przecież, że porządna fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym wielkim mieście w naszej ojczyźnie, nie jest taka tania.

Autor: Warszawska Szkoła Fotografii

Profesjonalny fotograf musi posiadać wyobraźnię pełną idei. Reklama musi prowokowaćklientów. Fotografia reklamowa również powinna być taka. Patrząc na oferty wszystkich firm, przeanalizujmy kampanie, które konkretna firma już wykonała. Zastanówmy się przede wszystkim, czy to zdjęcie (http://kodak.wroclaw.pl/system/oferta/zdjecia-dyplomowe/) nam się podoba. Następnie, skonfrontujmy je z ideą przewodnią reklamy. Sprawdźmy, czy wyobraźnia fotografa nie przekroczyła pewnych granic i czy zdjęcie naprawdę reklamuje artykuł lub usługę.

Jeżeli tę pracę mamy już za sobą i zdecydowaliśmy się na odpowiedniego współpracownika, podpytajmy go, jak widzi naszą fotografię. Jeśli jego koncepcja zgadza się z naszym zdaniem, to można zaprosić go do współpracy. Nie zapominajmy, iż każda kampania jest szczególna i wymaga innej techniki. Inaczej będziemy fotografować auto, a jeszcze inaczej talerz z potrawą. Istotne jest także to, kto zostanie odbiorcątej reklamy. Jeżeli mają to być młodzi ludzie, to fotografie powinny być zrobione we właściwej stylistyce. Jeżeli zależy nam na dojrzałych nabywcach, to lepiej aby zostały klasyczne. Ludzie kupują wzrokiem. Jeśli nasz katalog przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że promocja odniesie sukces.

Z najlepszych fotografów można sprawdzić np. Pphoto, gdzie znajduje się duża galeria prac.
zdjęcie (http://www.kodak.wroclaw.pl/)

Comments are closed.