Nordic Walking

Nordic Walking

Ostatnio popularnym rodzajem aktywności jest nordic walking. Można powiedzieć, że dzięki popularności tej dyscypliny spacery nabrały zupełnie innego wymiaru niż to było kiedyś. Dzięki tej dyscyplinie czerpie się wszelkiego rodzaju korzyści wynikające ze zwykłego spaceru, połączone z innymi dobrymi skutkami dla organizmu ludzkiego. Części ludzi wydaje się, że nordic walking pasuje jedynie do emerytów i tylko oni wybierają ją na co dzień. Jest to jednak nieprawda, chodzenie z kijkami jest korzystną formą spędzania wolnych chwil dla każdej osoby. Warto dodać, że podczas takiego wycieczek spala się dwa razy więcej kalorii niż podczas zwykłego spaceru. Dzieje się tak, ponieważ w tym specyficznym chodzie wykonuje się również specyficzne ruchy rąk, podobne jak przy biegach narciarskich.

nordic walking

Autor: Nujotajiem.lv Palki.lv
Źródło: http://www.flickr.com
Właściwy sprzęt
Jedyne, co jest niezbędne do uprawiania nordic walking, to specjalistyczne kije trekkingowe. Nowe specjalistyczne kije mogą być drogie, jednak można zaczynać od tych mniej kosztownych, lub też poszukać sprzętu używanego. W takim przypadku należy jednak mieć pewność, że nabywa się sprzęt do właściwego sportu, a nie na przykład do narciarstwa. Ponadto kije walking nordic powinny być dopasowane do wzrostu człowieka. Niewłaściwie dobrane nie mogą spełniać swojej roli prawidłowo. Część modeli posiada jednak możliwość zmiany długości, jak również możliwość składania, co ułatwia transport. Dobrze jest także nabyć odpowiednie obuwie, dopasowane do terenu, na którym chce się ten sport (szkolenie street workout bydgoszcz) uprawiać.

Zalety
Z ćwiczenia nordic walkingu bierze się wiele różnorodnych korzyści. Co najważniejsze, tak samo jak jogging czy zwykły energiczny chód pomaga w zachowaniu dobrej kondycji fizycznej bez konieczności wykupowania karnetów na siłownię czy fitness. Umożliwia pozbywanie się dużych ilości kalorii, tym bardziej że można tę dyscyplinę wykonywać na zróżnicowanych terenach, przykładowo górskim. Dlatego też republika sportu zwiększa koordynację ruchową, jak również reguluję oddech i pracę dróg oddechowych. Polecany jest zwłaszcza kobietom spodziewającym się dziecka, takim, które nie chcą bardzo dużo przytyć i utrzymać formę. Poza tym w łagodnych stanach polecany jest osobom, mającym problemy z sercem czy krążeniem. Na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc. Zobacz stronę

Comments are closed.